Detailansicht

IJHE Bildungsgeschichte

eBook - International Journal for the Historiography of Education 12. Jahrgang (2022) Heft 1
ISBN/EAN: 9783781559455
Umbreit-Nr.: 5533273

Sprache: Deutsch
Umfang: 114 S., 8.36 MB
Format in cm:
Einband: Keine Angabe

Erschienen am 01.01.2022
Auflage: 1/2022


E-Book
Format: PDF
DRM: Digitales Wasserzeichen
€ 14,90
(inklusive MwSt.)
Sofort Lieferbar
  • Zusatztext
    • Beiträge<br> In die Schule einzudringen, ist besonders wichtig Lehrmittel für die Luftfahrterziehung in deutschen Schulen (1909-1945)<br>Debatte<br> 50 years of reconceptualist movement in curriculum research: What remains?<br>50 Jahre Rekonzeptualismus in der Curriculum-Forschung: Was bleibt?<br>Kolumne<br> Terri Seddon<br>Learning through crises: Organizing education for uncertain times<br>Vorschau auf 2-2022<br>Our field needs to get out of the Eurocentric epistemological straitjacket. There is a struggle against curriculum epistemicides at the core of the field and an advocacy for an itinerant curriculum theory (ICT) as the future path for the field; a commitment to epistemological disobedience towards a non-derivative theoretical approach, one that is responsive to the worlds epistemological different and diversity an alternative utopian logic.<br>(João M. Paraskeva)