Detailansicht

The Green Library - Die grüne Bibliothek

IFLA Publications 161, Engl/dt, IFLA Publications 161
ISBN/EAN: 9783110309270
Umbreit-Nr.: 4589952

Sprache: Englisch
Umfang: VIII, 433 S., 103 s/w Illustr., 22 s/w Tab., 103 b
Format in cm: 2.9 x 23.7 x 16.3
Einband: gebundenes Buch

Erschienen am 22.07.2013
Auflage: 1/2013
€ 123,95
(inklusive MwSt.)
Lieferbar innerhalb 1 - 2 Wochen
  • Zusatztext
    • Contributions and case studies from Germany and other European countries, as well as from Asia, Australia and the US, demonstrate different aspects of reducing the "ecological footprint" in libraries. As well as looking at everyday procedures, the social role and responsibility of libraries as leaders in environmental sustainability are considered as are achieving a positive image for the library and the role of sustainability in marketing. The book also includes examples of sustainability in libraries through short papers presenting interesting cases. Contributions by experts in their field are written in German or in English and all have German and English abstracts. The publication will be of interest to librarians from public, business, special and university libraries, teachers and students of library and information science as well as anyone interested in ecological solutions such as architects, library users, library governing bodies, certification agencies and professional library associations.
  • Kurztext
    • Die International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) ist der führende internationale Dachverband, der die Interessen von Bibliotheken und Informationsdiensten und ihren Nutzern vertritt. Sie ist das weltweite Sprachrohr der Bibliotheks- und Informationsberufe. In der Reihe IFLA Publications wird eine Vielzahl der Möglichkeiten diskutiert, wie Bibliotheken, Informationszentren sowie Angestellte in Informations- und Dokumentationsberufen weltweit ihre Ziele formulieren und ihren Einfluss als Gruppe wahrnehmen, ihre Interessen vertreten sowie Lösungen für globale Probleme entwickeln können.
  • Autorenportrait
    • Petra Hauke, Humboldt-Universität, Berlin; Karen Latimer, Queen´s University of Belfast, and Klaus Ulrich Werner, Freie Universität Berlin