Detailansicht

Methods in Empirical Prosody Research

Language, Context, and Cognition 3, Language, Context and Cognition 3
ISBN/EAN: 9783110188561
Umbreit-Nr.: 1776841

Sprache: Englisch
Umfang: XII, 391 S., Num. figs. and tabs.
Format in cm: 2.5 x 23.5 x 16
Einband: gebundenes Buch

Erschienen am 18.07.2006
Auflage: 1/2006
€ 149,95
(inklusive MwSt.)
Lieferbar innerhalb 1 - 2 Wochen
  • Zusatztext
    • This book contains a collection of cutting-edge papers on methodological aspects of prosody research. Current approaches to the gathering, treatment, and interpretation of prosodic data are discussed by experts in the field, illustrated by their own empirical research. Contributions focus on the choice and measurement of prosodic parameters, the establishment of prosodic categories, annotation structures for spoken-language data, and experimental methods for production and perception studies (including the construction of materials, modes of presentation, online vs. offline tasks, judgement scales, data processing, and statistical evaluation). The volume will serve as a handbook linking data collection and interpretation, allowing researchers in linguistics and related fields to make more informed decisions concerning their empirical work in prosody.
  • Kurztext
    • Die Sprachkenntnis ist ein überaus ökonomisches Wissenssystem, das zur Produktion und Interpretation von Äußerungen gewöhnlich nur beiträgt, was nicht durch die übrigen konzeptuellen Systeme geliefert wird. Language, Context and Cognition untersucht diese konzeptuelle Unterspezifikation und Kontextabhängigkeit in der Grammatik und Textproduktion in enger Kooperation der Linguistik mit Kognitionswissenschaft, Logik undPragmatik.
  • Autorenportrait
    • Stefan Sudhoff, University of Leipzig, Germany; Denisa Lenertová, University of Leipzig, Germany; Roland Meyer, University of Regensburg, Germany; Sandra Pappert, University of Leipzig, Germany; Petra Augurzky, Philipps-Universität Marburg, Germany; Ina Mleinek, University of Leipzig, Germany; Nicole Richter, Friedrich-Schiller-Universität Jena, Germany; Johannes Schließer, University of Leipzig, Germany.