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Beuys Lacht/Beuys Laughing

Vinyl-Platte, Dt/engl
ISBN/EAN: 9783958299610
Umbreit-Nr.: 919111

Sprache: Deutsch
Umfang: 20 Min.
Format in cm: 0.4 x 26.7 x 26.7
Einband: Keine Angabe

Erschienen am 30.06.2021
€ 30,00
(inklusive MwSt.)
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  • Zusatztext
    • In early 1974 Joseph Beuys, Klaus Staeck and Gerhard Steidl sat in a Boeing 747 from New York to Düsseldorf, returning home after Beuys' American tour. The trip had been a controversial success, and its every stage carefully documented by Staeck and Steidl in videos, photographs and audio-their trusty Sony TC-50 cassette recorder was always at Beuys' side during his lectures, conferences and workshops. To relieve the boredom of the flight, the three listened to some of the recordings and Beuys surprisedly noticed just how much he laughed: why not edit this laughter into a single, surreal track? Steidl subsequently gave the original tapes to the young sound engineer Siegfried Schäfer, who set to work reducing bass and background noise, and created a final edit of 20 minutes. Steidl played this master to a delighted Beuys, who decided to issue it as an audiotape edition, in the mold of his 1969 recording Ja, Ja, Ja, Ja, Ja, Nee, Nee, Nee, Nee, Nee (Yes, Yes, Yes, Yes, Yes, No, No, No, No, No). Yet the master tape of Beuys Laughing was then sadly lost for a period of 46 years, only to resurface in 2020. Now, re-mastered and digitized by Schäfer and Pauler Acoustics, it is finally available to the public, in a limited-edition vinyl EP. Copublished with Edition Staeck, Heidelberg Limited edition of 2,000 records
  • Autorenportrait
    • Joseph Beuys, der am 12. Mai 1921 in Krefeld geboren wurde und 1986 in Düsseldorf starb, zählt zu den bedeutendsten Künstlern des 20. Jahrhunderts. Er war Zeichner, Bildhauer, Aktionsund Installationskünstler, Lehrer an der Düsseldorfer Kunstakademie (1961-1972) und politischer Aktivist. Wie kein anderer Künstler seiner Zeit veränderte er das Wesen, die Materialität und die Sprache der Kunst und verschob die Grenzen und Aufgaben der Kunst. Er verband sie mit gesellschaftlichen Prozessen und setzte sich in seinem Werk mit Fragen des Humanismus, der Sozialphilosophie, der Ökologie, Ökonomie und Anthropologie auseinander. Auch sein eigenes Leben betrachtete Beuys als zu formendes Material. Mit seiner Erweiterung des Kunstbegriffs und dem Konzept der Sozialen Plastik wurde er weltberühmt. Die Kunst - so Beuys' Leitgedanke - solle auf der sozialen, politischen, geistigen und wissenschaftlichen Ebene wirksam werden und damit integraler Bestandteil unseres Denkens und Handelns sein.